.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طبيعت گيلان در آستانه تخريب قرار دارد

شبکه سبزاستان گيلان با انتشار بيانيه اي به مناسبت روز زمين پاک هشدار داد که بخشي از طبيعت گيلان تخريب شده است و بخشي ديگر آن نيز در آستانه تخريب جدي قرار دارد.

در اين بيانيه آمده است : ادامه اين روند ضربه اقتصادي ، اجتماعي و زيست محيطي جبران ناپذيري به طبيعت گيلان وارد مي کند.
در اين بيانيه اضافه شده است: مهمترين سرمايه گيلان رودخانه ها ، آبهاي زير زميني ، دريا و ساحل زيبا و ديگر پهنه هاي آبي آن است که با ورود انواع آلاينده ها اعم از پساب هاي بيمارستاني ، شهري ، صنعتي ، کشاورزي و زباله ها ، آلوده شده است.
اين شبکه از سازمان حفاظت محيط زيست و ديگر دستگاههاي مرتبط ، لزوم جلوگيري و مديريت بيشتر بر اين آلودگي ها را خواستار شده است.
بنا به گفته اين تشکل ، فرسايش زمين در گيلان بيش از استانداردهاي جهاني است که مقابله با آن يک مديريت علمي و عاجل را طلب مي کند.
اين شبکه در بخشي از اين بيانيه متذکر شده است: محيط زيست شهرهاي استان گيلان در پايين ترين حد تصور و نياز قراردارد و ضروري است استانداري و شهرداري هاي گيلان به طور ويژه و اضطراري به اين موضوع توجه کنند که براي اين کار داشتن معاونت محيط زيست شهري در شهرداري ، مطالعه و رسيدگي به وضع سرانه فضاي سبز با تملک باغات و فضاي سبز برجاي مانده شهرها و زمين هايي که تحت تملک سازمان مسکن و شهرسازي و نيز نيروهاي نظامي مي باشد ، امري پسنديده است .
در ادامه اين بيانيه اضافه شده است : زباله ها چهره زشتي به استان بخشيده است و ادامه اين روند در شان استان گيلان نبوده و مديريت علمي و مشارکتي تر براي تفکيک از مبداء و بازيافت را طلب مي کند و هنوز مديريت زباله هاي بيمارستاني و خطرناک داراي ابهامات جدي بوده و خطري براي سلامت همگان تلقي مي شوند.
شبکه سبز گيلان همچنين از اداره کل صنايع و معادن استان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواستار جلوگيري از استقرار صنايع آلوده ساز در جلگه گيلان و بويژه شهرستان رشت شد.
اين شبکه ضمن درخواست تعطيلي محل دفن زباله در جنگل سراوان در مسير ورودي شهر رشت ، تبديل اين نقطه را به منطقه گردشگري با توجه به توان طبيعت گردي آن خواستار شده است .
اين تشکل زيست محيطي همچنين از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، استانداري گيلان ، شوراي اسلامي و شهرداري ها درخواست کرده است که با تشکيل کميته اي جلوي از بين رفتن اندک فضاي سبز به جا مانده شهر رشت که تحت تملک شهرداري نبوده ولي سرمايه اي گرانقدر محسوب مي شوند را بگيرند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 ارديبهشت 1388
بنام خدا- تفكيك زباله درمبدا مفيد ترين وكم هزينه ترين روش ميباشد چه اشكالي دارد شهرداري با گذاشتن ظرف هاي تفكيك زباله ( شيشه -كاغذ ومقوا- فلز- پلاستيك ) درمحله ها ومحلهاي عمومي كارهاي مثبت وعملي بردارد واز هزينه بازيافت آن درآمد مناسبي براي آباداني شهرها ايجاد كند اين عمل براي شهرهاي شمال حياتي است بنده تبريزي اصلا گيلان را نديده ام ولي براي نابودي محيط زيست آن افسوس ميخورم هموطنان شمالي بهوش باشيد وطبيعت گيلان را با آجر وسيمان وآهن وميلگرد عوض نكنيد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.